Wanneer je ondernemer bent kan het soms een lastige klus zijn om jouw product of dienst op unieke wijze onder de aandacht te brengen. In dit artikel geef ik je een aantal voorbeelden die je zou kunnen gebruiken in je marketingstrategie. Hiermee laat je ongetwijfeld een onvergetelijke indruk achter bij je doelgroep!
Animatie video
Een unieke manier om je product of dienst toe te lichten is door een animatie video te laten maken. Hiermee kan je in ongeveer een minuut tijd jouw product of dienst toelichten, waar normaal gesproken een hele hoop woorden voor nodig zijn. Een animatie video is een unieke manier en deze kan je op elk digitaal platform delen!
Speel in op de actualiteit
Wanneer je regelmatig in contact wil komen met je doelgroep zul je moeten inspelen op de actualiteit. Je kunt inhaak-acties bedenken op bijvoorbeeld Moederdag of Valentijnsdag. Maar je kunt ook inhaken op het nieuws. Je kunt hier zo creatief mee omgaan als je zelf wilt!
Creëer goodwill bij jouw doelgroep
Marketing is ook een kwestie van goodwill en het opbouwen van een gunfactor. Het gaat er om dat je interactie en beleving creëert met je doelgroep. Dat er betrokkenheid ontstaat bij je product of dienst, hierdoor zijn consumenten sneller geneigd om te kiezen voor jouw product dan die van een ander! Een fantastische manier om meer betrokkenheid te creëren met je doelgroep is door samen te werken.
Hoe haal je het meeste uit je marketingactie?
De truc is dat een actie niet op zichzelf staat maar onderdeel is van een grotere campagne. Vaak is de fysieke actie ook een perfecte smoes om online contact momenten te creëren met jouw doelgroep.
Heb jij al een goed idee bedacht voor een unieke marketingactie? Wacht niet langer en begin met het maken van de eerste stappen om deze uit te werken!