Is printed media nog wel van deze tijd?

Tegenwoordig is iedereen en elk bedrijf wel online te vinden en daarom zou je bijna denken dat printed media niet meer van deze tijd is. Niets blijkt minder waar! Steeds meer bedrijven brengen weer magazines uit en brochures zijn weer populairder dan ooit. In dit artikel duiken we verder in op de printed media en waarom jij dit als ondernemer zeker moet inzetten! Je kunt online ook gemakkelijk drukwerk aanbieders vergelijken met elkaar, zodat jij vandaag nog geprinte media kan gebruiken.

Digitaal en print

Er is onderzoek gedaan naar waar de printinteresses liggen van de jongere generatie. Veel jongeren hebben aangegeven dat ze steeds meer vakbladen zijn gaan lezen. Ook hebben de ondervraagden aangegeven dat ze steeds meer gedrukte tijdschriften, brochures en andere rapporten zijn gaan lezen dan het jaar daarvoor. Uit dit onderzoek kun je dus opmaken dat de jongere generaties geprinte media nog helemaal niet is vergeten!

Tastbaar blijft hangen

Een groot voordeel van geprinte media is dat de informatie beter blijft hangen dan online media. Daarnaast vinden consumenten ook dat het veel gemakkelijker is om zich op een geprint bericht te concentreren dan op een online bericht. Dit is al helemaal het geval als het om een ingewikkeld bericht gaat. Ook vinden de consumenten geprinte berichten betrouwbaarder dan online berichten.

Zintuigen spelen een rol

Zintuigen spelen ook een rol bij geprinte media, dit speelt bij vrouwen een grotere rol dan bij mannen. De geur van geprinte media kan emoties oproepen bij de consumenten en hier kan jouw bedrijf dan mee geassocieerd worden!

Uit al deze informatie kun je opmaken dat geprinte media zeker nog van deze tijd is en absoluut niet mag ontbreken in jouw marketingstrategie. Ook de jongere generatie is de geprinte media nog niet vergeten, dus waar wacht je nog op en zet vandaag deze marketingtool nog in voor je bedrijf!

Menu